Haber, Oyun, Sağlık, Tarifler ve Daha Fazlası | Elektrik hangi yollarla üretilir Elektriğin santrallerden ve barajlardan evimize geliş öyküsü

Elektrik hangi yollarla üretilir Elektriğin santrallerden ve barajlardan evimize geliş öyküsü

Resim bulunamadı

Genel Kültür

26 Şubat 2012

ekledi.

130 yorum yazıldı

13510 kez incelendi.

Elektrik Üretim Yöntemleri birden fazladır ve Her yönteminde ayrı çalışma prensibi  ve farklı maliyet ve çevre koşulları  yer almaktadır, Başlıca üretim yöntemleri şunlardır:

  • Termik santraller
  • Hidroelektrik santralleri
  • Nükleer santraller
  • Rüzgar santralleri
  • Voltaik paneller
  • Doğalgaz santralleri
  • Jeotermik santraller
  • Güneş Enerjisi

Elektrik Nasıl Üretilir

Elektrik üretmek için farklı yöntemlerbulunmaktadır. Kömür, doğal gaz gibi fosil yakıtlarında yanma sonucunda ortaya çıkankimyasal enerji yardımıyla soğutucu olarak kullanılan su ısıtarak buharlaşması sağlanmaktadır. Nükleer santrallerde ise soğutucu suyun  buharlaştırılması  için yakıt olarak kullanılan Uranyum’un bölünmesi sonucunda ortaya çıkan nükleer enerji kullanılmaktadır.

Oluşan buhar türbin adı verilen aygıtın kanatlarına çarparak dönmesini sağlamaktadır.

Türbinin ucunda jeneratör bulunmaktadır. Türbin dönerken beraberinde jeneratör de bulunan dev bir mıknatısı da bir kablo bobini içinde döndürmekte, böylece jeneratörde elektrik enerjisi oluşmaktadır.

Elektrik Evlerimize Kadar Nasıl Gelir

Santralde elde edilen elektrik kablolar yardımıyla santralın yakınında bulunan ünite transformatörüne getirilmektedir.

Transformatör elektriğin voltajını (basıncını) 380 kilovolta kadar yükseltmekte, böylece elektrik akımı uzak yerlere taşınmaya uygun hale gelmektedir. Voltajı yükseltilmiş elektrik daha sonra “yüksek gerilim hatları” adı verilen iletim hatları yardımıyla çok uzak mesafelere taşınabilmektedir.

İletken teller aracılığı ile kullanılacağı yere ulaşan elektrik, trafo merkezlerine (voltaj indirici istasyonlara) sokularak, elektriğin voltajı önce 380 kilovolt’tan 154 kilovolta, sonra da 154 kilovolttan 34.5 kilovolta indirilmekte ve yerleşim alanlarına ulaştırılmaktadır.

Yerleşim alanlarına ulaşan elektrik akımı evlerimize gelmeden önce son olarak dağıtım transformatörleri girmekte ve 34.5 kilovoltluk voltaj bir kez daha düşürülerek 0.4 kilovolta indirilmektedir. Böylece elektrik evlerimizde kullanılabilir hale gelmiş olmaktadır.

Dağıtım transformatörlerinden çıkan elektrik kablolardan akarak evlerimize ulaşmakta, elektrik sayacımızdan geçtikten sonra ampulleri, televizyonları, fırınları, vs. çalıştırmamızı sağlamaktadır.

Etiketler: , , , , , ,

Bu yazı için 130 yorum yapıldı:

  1. hakancorc diyor ki:

    çok güzek kısa ve öz saolun çok süpersiniz.

    1. mert diyor ki:

      güzel ama biraz uzun sanki

      1. mert diyor ki:

        Siper süper desem yalan olur

    2. soner diyor ki:

      bu harika özet

      1. ghghgh diyor ki:

        bencde güzel beyler hanımlar ama kısaca yani söliğim bilaz uzün ama projeme uydu çoooook guzel tesekuller adi bayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.

    3. dila diyor ki:

      katılıyorum kardeşim

    4. Miray Şölen diyor ki:

      Bence çok kısa değilde normal desek daha iyi olur bide saol çok güzel yazmışın performansıma yazdım bunu :) :)

  2. necla diyor ki:

    benim istedigim gibi degil

    1. admin diyor ki:

      nasıl bişey istiyorsun hikaye türünde birşeyse buna ekleme yap

      1. serseri diyor ki:

        AyNen KArDŞim

      2. rıfat diyor ki:

        Kardeş bir slayt yapsanız elektrik hangi yoolarla üretilir santral ve barajlardan evimize geliş hikayesi ni sunsan

      3. BEYZA diyor ki:

        bence de katılıyorum çok güzel ödevime yazdım inşallah 100 alırım daha iyisini bulamadım yapanlara teşekkür ederim ellerime sağlık emeklerine saygı duyuyorum hoşçakalın böyle kalın

    2. zelal diyor ki:

      süperrrr aradığımı buldum kısa ve öz işte buuuuuuuuuuuuuuu

  3. cemre diyor ki:

    hey ben kaynakçasını arıyorum

    1. sümeyye diyor ki:

      öğretmen bu kadar istemez

      1. ece diyor ki:

        ewt güzel site sana katılıyorum

  4. jlhşpgjkş diyor ki:

    güzel ama çok kısa nedense ama güzelleşmiş halde bulunuyor

        1. neden söliyim diyor ki:

          yorumlar daha çok en azı bu yorum

  5. papo diyor ki:

    güzel ama çok kısa nedense ama güzelleşmiş halde bulunuyor

    1. hughk diyor ki:

      çok kısa ama güzel

      1. şura diyor ki:

        dogru bir çevap

    2. azra diyor ki:

      iyimişde birz kötümüdesem hayır değil panpacıklar :)

    3. aşkın diyor ki:

      çok iyyiiiiiiiiiiiiiiii 3:)

  6. gizem dağnık diyor ki:

    süperrrrr

  7. keno diyor ki:

    güzel , yazıcım var çıkarırım olur biter

  8. pepee diyor ki:

    ellerim ağrıdı

    1. sally diyor ki:

      her şey için bir çaba göstermak gerekiyor BUKADARINI BULMUSSUN ŞÜKÜR ET

  9. şeyma diyor ki:

    çok güzel bir site ama hiç birşey yazmıyor

  10. hazar12 diyor ki:

    çok güzel teşekürler paylaşım için

  11. idil sena diyor ki:

    Bence çok yetersiz.Benim istediğim konu yok…..

    1. idilvgcgxcfx diyor ki:

      aynen

  12. yaren diyor ki:

    çok yoruldum.elim ağrıyo….

    1. alara diyor ki:

      eh bi zahmet ağrısın… konuşçağnada yazzz geyik muhabeti etme!!!…:(

  13. burcuu diyor ki:

    yaa resimli olsuunn

  14. sally diyor ki:

    çok teşekkür ederim kesin performans dan 100 alıcam

  15. ece yıldırım diyor ki:

    bence çok güzel bir site. Çok işime yaradı çok tşkler. Performans görevinden kesin 100 alıcam… :)

  16. ece yıldırım diyor ki:

    bence çok güzel bir site. Çok işime yaradı çok tşkler

  17. EduuS diyor ki:

    çook teşekkürler proje ödewimdi çok yardımcı olduu :=))

    1. seds diyor ki:

      bencede suude :))

  18. sude diyor ki:

    bence güzel bir site

    1. gizem diyor ki:

      bencede sude

  19. orhan diyor ki:

    hepiniz hıyarsınız

  20. beyzanur diyor ki:

    Çom güzel ama Resim Olsaydı Daha ii Olurdu :=)

  21. dilan diyor ki:

    ben bunu beğendim ve ben bunu ödev olarak yapacağım

  22. baba diyor ki:

    Özürlüler engelli vatandaşlarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  23. mahmut diyor ki:

    abicim bu nasıl bir site yahu …ödevim iyapamadım ben senin…

  24. serseri diyor ki:

    KarDEşİm SüpEr OlmUş

  25. şeker diyor ki:

    süper ben böyle bişe görmedim

  26. bora diyor ki:

    süperrrrrrrrrrrrrr :) abi

  27. hüseyin diyor ki:

    süper başka bişey demiyorum…

        1. kjy diyor ki:

          farklı degisik yetersiz

        2. gülsüm diyor ki:

          çokkkkk tşklerr bu siteye artık bu siteden araştırıcam performanslarımı yada projelerimi :) :D ;)

          1. ecve diyor ki:

            aynen =)

  28. gülsüm diyor ki:

    performans ödevimin sorusu ve cevabı bu siteye çok tşklerr…

    1. kopşk diyor ki:

      knkk 5/c misin gülsğünmm

      1. hüseyin can diyor ki:

        evet

      2. gülsüm diyor ki:

        kopşk isimli kişi 5/c derken ?

    2. DERYA ACAR diyor ki:

      hayırr

  29. sanane diyor ki:

    güzel bir site
    beğendim

  30. samira diyor ki:

    ödevime yaradı teşekkürler

  31. ayşe diyor ki:

    hiç hos değillll

  32. kmll diyor ki:

    harikkaaa

  33. ozll diyor ki:

    harrikkaa mükemmel çok güzell ödev yaptımm sayenizdee

  34. hüseyin can diyor ki:

    performans ödevime yardım ediyor çok güzel

  35. adımdan sanane diyor ki:

    güzel beğendim (y)

  36. king diyor ki:

    cok guzel bir site

  37. ecve diyor ki:

    bence gayet güzel evet biraz kısa ama gayet acıklayıcı projem harika olucak sagolunnnnnnn

  38. eren diyor ki:

    harika benze ama biraz fazla

  39. irfan diyor ki:

    olum güzelin üstü tam benim odev

  40. Tekrakip52 diyor ki:

    Bu özet için sağolun bacımsınız 2 gün sonra karımsınız 5 gün yataktasınız hemen espriye geldim sizin sayenizde fen projesinde 100/5 aldım teşekkürler . iyi günler beee

  41. keloğlan diyor ki:

    ya çooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook işime yaradı teşekkürler

  42. yağmur diyor ki:

    harikaaaaaaaaaaaaaaaa performans ödevi olarak bunu kullanıcam

  43. ayda diyor ki:

    olmuşşşşşşşşş tam istetiğim gibi

  44. samet diyor ki:

    harka iyiki yapmıssınız tşkr

  45. bilge diyor ki:

    bence çok güzel olmuş proje ödevimi yaptım

    1. mert diyor ki:

      bende yaptım
      projemi

  46. ffffffffffffdfs diyor ki:

    mütiş

  47. didem diyor ki:

    süper gezel az ve öz

  48. çağrı diyor ki:

    müthiş cok işime yaradı

  49. ege diyor ki:

    uzun olsaymış daha iyiymiş

  50. meryem n. diyor ki:

    Daha güzelleri var diğer sitelerde arkadaşlar:)

  51. melis diyor ki:

    harika yinede güzel :)

  52. aslı diyor ki:

    harika ama kısa

  53. khg diyor ki:

    çok güzel ama kısa süpersin

  54. baba diyor ki:

    süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  55. king diyor ki:

    çok güzel projeme uygun ama biraz uzun

  56. ceren diyor ki:

    çok saol projeme yardımcı oldun kesin 1oo alırım

  57. zeynep harry styles diyor ki:

    çok sağul bana yardımcı oldun

    1. selda diyor ki:

      aynen yaaaa bu arada adın güzelmiş

  58. zeynep diyor ki:

    bu site çok güzellll

  59. zeynep harry styles diyor ki:

    kesin ii alırım sagoll

  60. Güler diyor ki:

    Bence Süper kısa ve öz

  61. kaan diyor ki:

    çok uzun ama çokta güzel

  62. ismail diyor ki:

    Bu özet harika odevime yardimci oldu bence 1numra desem yalan olr

  63. Furkan diyor ki:

    Ödevime çok lazım oldu çok teşekkürler

  64. dila diyor ki:

    süper süper süper tek kelime ile muhteşem söyleyecek söz bulamıyorum

  65. Furkan diyor ki:

    çok güzel hepinize teşekkürler

  66. aleyna diyor ki:

    çok güzelmiş ama çok kısa ögretmen bana sıfır verir

  67. aleyna diyor ki:

    ögertmen bana sıfır verir.çok kısa of

  68. Sena diyor ki:

    Çok beğendim çok teşekkürler :)))

  69. Furkan diyor ki:

    müthiş bir yazı yazanların ellerine sağlık

  70. Furkan diyor ki:

    bu yazıdan 100 bekliyorum ve öylede olur inşaallah

  71. furkancin diyor ki:

    çok güzel olmuş performans ödevime çok yardımcı oldu

  72. furkancin diyor ki:

    kesin seksenbeşin üstünde bir not alırım

  73. furkancin diyor ki:

    ama biraz kısa oldu

  74. sudem diyor ki:

    tam istediğim gibi fazla uzunda değil yani işime yaradı :)

  75. yasemin diyor ki:

    bu ödev benim proje ödevimdi bunu yazan kişiye çok teşekkür ediyorum

    1. velise diyor ki:

      aynen sağolun var olun

  76. Elif Nida diyor ki:

    güzeldi ama öyküde arıyorum bunun öyküsü pek olmamış ama yinede tşk sewdim gzl =)

  77. mal chocuk diyor ki:

    müttttttthiş

  78. fatmagül diyor ki:

    süüüper çok olanüstü harika

  79. Okan Sarısoy diyor ki:

    Proje ödevi :)

  80. Okan Sarısoy diyor ki:

    Proje ödevi :)

  81. rahime diyor ki:

    bu yazı çok güzel işime yaradı

  82. erhan diyor ki:

    pöf yazamadım çok uzun elimin yanı sim siyah oldu diyenler ben

Yorum Yaz